maandag 1 oktober 2012

Regenton gekocht

In de zomer heb ik een regenton gekocht en hij heeft echt zijn vruchten al afgeworpen. Ik heb een regenton gekocht met kraantje en ik heb deze op wat stenen gezet zodat ik gemakkelijk onder het kraantje de gieter of emmer kan zetten.
Ik had eerst overwogen een mooie houten regenton te kopen, echter na wat onderzoek op internet bleek dat een houten regenton, ten eerste veel duurder is en ten tweede er altijd water in moet zitten. Is dat niet het geval dan kunnen de houten panelen gaan krimpen waardoor de ton gaat lekken.
Ik heb mijn regenton aangesloten op de regenpijp van mijn tuinhuisje. Als het echt goed bevalt zal ik toch nog eens kijken om een nog grotere ton aan te schaffen. Ik heb aan de bovenzijde van de regenton wel een overloop gemaakt die naar de tuin loopt zodat het overtollige water, als de ton vol zit, niet langs de regenton loopt maar netjes in de tuin belandt.
De tip die ik iedereen mee kan geven is om uw dakgoten goed zuiver te houden in de herfst, anders zitten uw tonnen vol met blaadjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten