zondag 5 augustus 2012

Douchen ipv een bad nemen

Ik neem graag een bad en heb op internet allerlei sites bezocht over de besparing die je kunt realiseren als je een douche neemt.
Waar iedereen het over eens is, is dat je water bespaart. De hoeveelheid water varieert per site. Maar je bespaart natuurlijk ook de kosten van het verwarmen van het water. Doordat je meer water verbruikt moet je ook meer water verwarmen.
Volgens de meeste sites verbruik je voor een bad: 120 tot 150 liter water en voor een douche: 30 tot 60 liter water. Mijn conclusie is simpel: Ik kan dus 3 a 4 keer douchen voor de waterhoeveelheid voor 1 bad.
Wat ik ergens op een site gelezen heb is dat een bad: 0,44 eurocent kost en een douche: 0,15 eurocent.
Toch wel erg goedkoop, ik had het gevoel dat dit veel duurder was. Maar als je dit dan doorberekend op jaarbasis: 365 dagen douchen kost 54,75 en 365 dagen "badderen": 160,60.
Verschil: 105,85 per persoon!
Voor een gemiddeld huishouden zit hier toch echt wel een behoorlijke mogelijkheid in om te besparen.
Wat ik besloten heb is om toch 1 keer per week te "badderen" en de rest van de week te douchen.
Omdat mijn man altijd een douche neemt realiseer ik alleen zelf de besparing wat dus 90,77 euro is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten